lördag 10 september 2011

Jag försöker i alla fall tänka

Idag är det lördag och egentligen skulle jag ha jobbat 9.45-21 men... Jag är sjuk fortfarande! Jag tror inte ens att jag behöver skriva om hur otroligt trött jag är på feber, yrsel, igenkorkade näsborrar, värkande bihålor, ont i kroppen och hosta. Idag är det dock lite bättre, ungefär sådär, jag ser ljuset i tunneln i alla fall, vilket ju alltid är något. Imorgon är det jobb igen och min sista arbetsdag på Gröna Lund, vilket gör att jag verkligen ska försöka gå, för jag vill gå. Jag är dock ganska säker på att min kropp inte kommer att orka hela passet, men eftersom jag kan säga till om det och gå hem tidigare i så fall, så kan jag i alla fall dra mig iväg. Skönt. Jag hoppas verkligen att jag börjar bli frisk så jag kan komma tillbaka till skolan också, missat tre lektioner vilket inte är roligt. Tur i alla fall att det är först på måndag vi har det första som är obligatoriskt, och det kommer jag inte missa.

Detta är den första lördagen jag är hemma utan massa annat folk runt mig på väldigt länge, vilket jag ändå tycker är ganska skönt, även om jag skulle vilja vara ledig och lugn utan feber, om man säger så. Erik tycker dock det är skönt med en lugn dag, eftersom vi inte haft en ledig lördag sedan innan vi åkte till USA, vilket är mer än två månader sedan. Våra lördagar har kantats av att sitta fast i USA, vara hos min familj, vara på Quidditch-SM, vara hos hans familj, vara på jobb, vara på Gröna Lund och ha kalas. Kort sagt, väldigt många lördagar där man inte bara får andas. Jag tycker om att ha aktiviteter och saker att göra, men ibland är det så skönt att bara vara hemma, klä sig i mjukisbyxor och njuta.

Min syster skrev just till mig att hon blivit sorterad till Hufflepuff på Pottermore. Nu gillar jag ju inte alls Pottermores sorteringstest, men kul ändå att syrran hamnar i Hufflepuff, det elevhem hon allra minst ville hamna i och som jag egentligen inte tycker passar henne alls. Verkar dock vara något som återkommer rätt ofta i Pottermore-sorteringen, så hon kan nog inte kalla sig unik. Nu kan jag ge henne en grävling i födelsedagspresent!


En bild på mitt lag från Q-SM, en rolig men upptagen helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!