måndag 30 januari 2012

Måste det vara måndag nu?

Vet att jag kanske inte är den som har rätt att riktigt gnälla om måndagar eftersom jag inte börjar förrän 13.00 idag och kan ta det sjukt lugnt, men jag tycker alltså ändå inte om måndagar. Eller att sova på söndagsnätter. Jag har sovit jättekonstigt inatt! Vaknat till jätteofta och inte kunnat somna om, och drömt jätteskumma saker. Däremot är jag inte jättetrött nu utan mer bara måndagsseg, och inte alls speciellt pepp på skolvecka. Nu har vi den här veckan på universitetet också, sen går jag ut på praktik (ska undervisa om religion!) och mitt i praktiktiden får jag faktiskt sportlov. Det känns väldigt skönt!

Det är ju dock nu lite seminarier mellan mig och det roliga, och det måste jag hitta energi till. Egentligen skulle jag bara vilja typ ligga på en strand någon varmstans med ett glas med läsk (och en paraplypinne!) i och njuta. Jag är inte speciellt taggad på att det fortfarande är snö och minusgrader.

Elevhemsdrinkar typ, nördigt! (källa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!