fredag 27 januari 2012

Bio!

Jag och Erik kom nyss hem från Mission Impossible Ghost Protocol. Den var bra! Jag känner att det är bra för mig att gå in på en biograf med noll förväntningar för då blir allting så mycket bättre! Annars brukar jag kunna bli rätt bitter när jag är på bio och ser film, vet inte om jag är kräsen eller har otur, för jag är nästan aldrig nöjd när jag väl går ut igen. Nu har jag dock haft tur!

Förra veckan var jag på bio med Ell, och då såg vi The Darkest Hour. Verkligen också ett sådant här moment där båda är "Okej, vi vill se film, det går inga vi speciellt gärna vill se, vilken går bäst tid, okej vi tar den!" och kom således till biografen utan några förväntningar. Jag gillade The Darkest Hour också! Helt ok lagom underhållning, kände inte att jag slösade bort pengar eller mitt liv eller så. Och det är ju alltid bra.

Roligt dock att jag (helt omedvetet) nu lyckas pricka in att gå på två filmer i rad som utspelar sig (delvis gällande MI) i Ryssland?! Det brukar ju inte annars vara det vanligaste. OCH med svenskar med i ganska stora roller. Det är kul.

Jag ger i alla fall Mission Impossible typ 3,5/5 tror jag. Helt ok underhållning, gillade karaktärerna, filmen var sjukt snygg och det var häftiga scener på det där jättehöga tornet. Den var lättsmält. Jag gillar sådant. Och inte speciellt rörig.


1 kommentar:

  1. Min karl gav filmen 10/10, actionnörd som han är. Jag tyckte den var bra. Typ en 8:a. Lite för mycket av "ohhh vi kör en till biljakt och ohhh vad länge vi åker efter wiiie". Men den var bra. Läskigt dock med den höga byggnaden. Hujeda..

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!