onsdag 25 januari 2012

Och livet rullar på

Jag hade en ganska jobbig höst tror jag, av flera anledningar. Visserligen fanns det enorma ljuspunkter men en riktigt jobbig grej var att det gick fruktansvärt dåligt för mig i skolan, av någon anledning. Drabbades av en jättedålig mattekurs (on top of att inte vara speciellt bra på matte) och efter en tenta jag var relativt nöjd med fick alla tillbaka resultat där det nästan verkade lotteri kring vem som fick bra, vem som fick dåligt och vem som fick underkänt. Jag fick inte underkänt, men ett dåligt betyg. Det gjorde mig ganska irriterat eftersom jag tyckte att jag hade gjort bra ifrån mig. Mer irriterad blev jag över att kommentarer på tentan verkade försvunna, för lärarna tyckte tydligen att det räckte med ett betyg utan någon som helst kritik eller omdömen. Mycket tråkigt.

Det rullade på med en kurs i läs och skrivinlärning som också var underbart rolig första halvan. Fick dock även där tillbaka en tenta som hade uruselt resultat och var tvungen att göra om. Självförtroende i botten efter att dessutom kursen avslutades med mycket sämre lärare och det är ju inte kul.

Har därför haft lite ont i magen nu inför denna termin och kurserna. Vi börjar med Samhälle, Kommunikation och Lärande där vi har vår sista avslutande VFU-period inom SO och kraven känns höga. Med ett självförtroende i botten var detta inte speciellt kul, har verkligen känt att jag inte kommer klara det här och har varit gråtfärdig inför tanken på ny litteratur, nya grejer att skriva och framförallt ny VFU där vi ska visa oss så mycket bättre.

Därför var det så oerhört skönt att i söndags, när jag och Erik kom hem efter vistelsen i Dalarna, hitta ett kuvert med den sista tentan i förra kursen (läs och skriv då alltså) och jag som då förväntade mig dåligt resultat slet upp kuvertet... För att se att där stod ett resultat över alla förväntningar. Där stod ett A!! Jag trodde knappt att det var sant och bara stirrade på pappret, innan det faktiskt gick fram att det var till mig, det var jag som hade fått A på den sista tentan. Högsta betyg. Lilla jag!

Nu fick jag ny energi och känner att jag ska klara av den här kursen, och alla resterande kurser. Två terminer kvar på lärarterminen och jag ska kicka ass! BOOYAH

Bildbevis osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!