lördag 28 januari 2012

Barnböcker

Såg just denna bild:
Det känns ju bra att barnböcker visar vad som är viktigt för barn osv.

Alltså jag är klart för att man ska leva hälsosamt och det gäller självfallet även barn, men att börja slänga sig med ord som dieter och liknande i tidig ålder tycker jag är hemskt och det känns hemskt att barnböcker ska visa hur barn minsann ska gå ner till size zero så fort de kan och finna lyckan (för jag antar att det är något sådant)

Blir bara så ledsen. Ledsen av att komma i en klänning är viktigare än hälsa, för så är det. Att gå ner mycket i vikt är ofta svårt och oftast gör man det på ett icke speciellt bra sätt. Jag tycker att det borde vara fokus på att man vill gå ner i vikt för att man är i första hand ohälsosam och vill bli mer hälsosam och sträva mot ett sundare leverne och bättre hälsa, inte att komma i en klänning som är minimal.

Att det bara finns en bok... Nej, jag blir faktiskt gråtfärdig. Orkar inte ens formulera vad som gör mig upprörd mer.








2 kommentarer:

  1. Dessutom är det fan föräldrarnas ansvar att se till att barnen lever hälsosamt, inte barnens eget.

    SvaraRadera
  2. Så onödigt att preppra på barn med sådant. De är barn. Låt de vara barn. Är ett barn överviktigt är det inte barnets fel, utan föräldrarnas. Men vad gör några extrakilon när man är barn? Jag var lite mullig på högstadiet, sen växte jag som bara den och blev lång och smal. Barn är som sagt barn. :)

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!