lördag 7 januari 2012

Gladiatorerna!

Ikväll har Gladiatorerna premiär på tv4. Jag som är typexemplet på att ha vuxit upp under vad jag vill kalla 4ans guldålder med alla bra tv-program de hade då, är självklart lite spänd nu när de ska göra en ny säsong av Gladiatorerna, det som var ett av mina absoluta favoritprogram efter På rymmen. Dock är man ju lite skeptisk, vilket jag tror att man alltid är. Jag och Erik diskuterade det här igår och vad vi tyckte var bra med förra Gladiatorerna, och vad vi tror kommer hända i denna säsong. (Nej jag vet, vi har inget liv)

Det första jag tycker kan krisa i denna säsong:
Gry Forsell. Jag tycker att hon är gullig och jag tycker att hon gör ett bra jobb i vissa program, men för mig passar inte Gry Forsell bland svettiga atleter, "våldsamma" förhållanden, fart och fläkt samt muskulösa personer. Hon fungerar i Big Brother, men Gladiatorerna? Nej, jag har svårt att se det.

Överlag att det inte verkar som de har två programledare känns lite tråkigt. Jag älskade Gunde och Agnetha, mycket för att de är bra men också att de är två, pratar ihop, skojar, flamsar - det är tv jag vill se i alla fall!

Upplägg. Nu vet jag inte alls hur de tänkt, men både jag och Erik är rädda att de ändrat upplägget för mycket så att man inte känner igen det gamla. Å andra sidan tycker jag att 4an har fixat till sig ganska bra när det gäller att göra programmen bättre nu - de failade första Fortet de hade för länge sedan, men har nu ett underbart Fångarna på fortet. Även Robinson var oerhört trist första säsongerna, men nu är det bra igen. Har de lärt sig? Kan de liksom fånga nya tittare samtidigt som vi "gamla" inte blir besvikna?

Är väl också lite ledsen över att det inte är samma gladiatorer men let's face it, de är helt enkelt lite för gamla för att kunna vara bra på det! Jag och Erik har i alla fall bjudit in Anna för en tv-kväll och vi är peppade trots att man kanske blir skeptisk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!