tisdag 10 januari 2012

"Ska du ha en bantningsblogg nu eller?"

Igår frågade Erik om jag skulle transformera min blogg till en bantningsblogg. Öh, nej?? Jag fotograferade bara maten som vi åt, gör man inte ALLTID det? Haha, dumma pojkvän. Fast ganska söt är han. Och nej, jag vill inte ha en bantningsblogg. Av flera anledningar. Det låter fult och jag vill inte direkt påstå att jag bantar. Försöker bli nyttigare - ja! Bantar? Helst inte.

Jag har extremt sockerbehov just nu dock, jag har haft huvudvärk till och från hela natten och morgonen och det känns som att det bara inte kan vara något annat än sockerberoende. Möjligen någon liten förkylning också, men mest sockret som spökar tror jag. Igår gick i alla fall bra och jag åt ingenting onyttigt, men massa goda nyttiga saker! Bland annat gjorde jag en nyttig bärsmoothie med massa goda bär, har velat göra smoothies så länge men inte haft en mixer, men nu fick jag en stavmixer i julklapp så nu kan jag göra smoothies! Har ni bra recept får ni gärna höra av er.

Gjorde också en god pastasallad med kyckling till middag, det råkade dock bli typ hur mycket mat som helst så det blev över... Synd! Jag hade isberssallad, majs, paprika, kyckling och fullkornspasta. Har glömt hur GOTT fullkornspasta är. Det är ju tur att man hittar något som är gott i denna nyttighet, för annars skulle jag nog gå under...

Idag ska jag tvätta, men jag har faktiskt lov nu, har skickat in hemtentan och mailat viktiga saker, så jag har inget att göra förrän jag börjar nästa vecka! Orättvist mot Erik som har extralabbar och tentor hela veckan.

Pastasallad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!