torsdag 5 januari 2012

Sorgen som uppstår...

Jag tycker att något som är väldigt hemskt är ensamma människor. Ofrivilligt ensamma. Speciellt äldre människor, bortglömda av familj och släkt på hem, sjukhus och vidare. Jag brukar alltid bli lite ledsen (okej, tårarna sprutar) när jag ser sådant i tv eller i verkliga livet.

Nu har Röda korset en reklam som gäller just detta. Och mina tårar sprutar varje gång de här reklamfilmerna dyker upp. De är verkligen hjärtekrossande och jag blir helt förstörd av sorg över att människor ska behöva vara ensamma. Det är hemskt. Var tvungen att ringa mormor för att se till att hon inte var ensam, vilket hon dock påstod att hon visst var, hon hade ju bara haft besök igår, varit bortbjuden idag och skulle ha gäster imorgon. Mormor är fin och rolig. Vill aldrig glömma henne på något hem eller så någonsin.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!