onsdag 11 januari 2012

Rensa ut garderoben

Funderar starkt på att rensa ut min garderob och möjligen sälja/skänka/slänga kläder. Problemet är att jag har väldigt svårt för sådant här då jag sällan vill sälja/skänka/slänga mina kläder. Ibland kan jag få ett rygg och verkligen slänga typ allting (nu när jag och Erik flyttade ihop slängde jag typ en hel kasse underkläder som jag vet med mig att jag ändå inte använder/har gått sönder för att dels få plats men också för att det gav mig en anledning att göra det, på grund av att jag efter flytten visste att jag skulle få mindre plats för mina saker.

Annars har jag dock ganska svårt för det. Blir så "glad" av att hitta kläder jag inte använt på hundra år och även om jag inte tänker använda dem så tycker jag ändå att de förtjänar sin plats där i garderoben. Så mycket kläder som aldrig används, som bara tar plats, ligger där och... tar plats! Jobbigt. Lyckades även få bort lite gamla t-shirts vid flytten, men det var det enda. Borde verkligen gå igenom allting och slänga eller sälja, eftersom garderoben faktiskt börjar nå bristningsgränsen - jag får inte in mer kläder där! Och för någon som väldigt gärna skulle vilja lägga en stor beställning på H&M och deras vårkollektion så är det helt enkelt ohållbart.

Nej, det kanske får bli dagens aktivitet helt enkelt! Möjligen kanske aktivitet imorgon. Jag vill egentligen gå ner lite mer i vikt/minska i midjemått och liknande innan jag beställer nya kläder, och det är ju en peppande grej också.

Dessutom vill jag inte att mitt och Eriks hem ska se ut som en galen samlares hem typ. För SÅ illa är det inte.

Eller?

Snart i en lägenhet nära oss? (källa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!