måndag 21 mars 2011

Äckligt, äckligt, äckligt!!!

Idag blev en förbereda inför läkarbesök imorgon-dag. Jag måste dricka fyra liter laxermedel, pulver i påsar som man löser i vatten. Först i morse när jag började med det blev jag lite glad, för det såg ut lite som alvedon brus, vilket var glädjande. När jag sett på film om liknande undersökning och vad de måste dricka innan har det sett ut som mjölk, så att det bara var vatten med pulver glädje mig.

Tills jag började dricka. OCH DET VAR JÄTTEÄCKLIGT! Smakar salt/trä/äckligt och det var en plåga att få i sig de där första två literna. Jag har i alla fall fått i mig det mesta av dem, men mycket kräktes jag upp. UUUH. Vidrigt, äckligt, uuuh.

Dessutom blir man iskall av det, vilket de varnar för. Sitter nu och verkligen fryser. Som tur är så har jag nu några timmar vila framför mig, för den sista mängden ska inte börja drickas förrän vid 16.00. Uh. Fasar redan för att behöva börja igen. Då får man dock mer tid på sig, de säger att man ska dricka två liter mellan 16.00-20.00. Stor skillnad från nu, då jag skulle klunka i mig allt mellan 08.00-10.00. Hemskt.

Nu kan jag ta det lugnt. Ska städa och tvätta hade jag tänkt, men sedan ska jag också se till att se lite på Big Brother, eftersom vi köpte 24/7 igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!