söndag 20 mars 2011

Mysig helg!

I går var jag på Star Wars-maraton i Hammarby Sjöstad, hos Martin, tillsammans med trevliga och fina vänner. Vi såg episod I, II och III, och de övriga episoderna blir på nästa maraton. Förutom trevlig film och trevligt sällskap så åt vi också mycket gott, både mat och onyttigt såklart! Sådana dagar är fina, att det dessutom var så lättsamt att se Star Wars var skönt. Sist vi hade maraton blev det Pirates of the Caribbean, och det var faktiskt lite segt. Inte riktigt så segt som jag trodde det skulle vara, men ändå betydligt segare än Star Wars! Ser fram emot nästa maraton då man får se Han Solo dock. Även fast jag är en av de som faktiskt gillar episod I och III i alla fall, episod II var om möjligt ännu fånigare än jag minns den, tyvärr förstör Anakin och Padmé så otroligt mycket. Och de giftiga tusenfotingarna är så äckliga!!!

Idag är det söndag och det är en riktigt slapp-dag här hemma. Jag har ingenting att plugga eftersom det är ny kurs nu på måndag, så jag kan verkligen för en gångs skull bara andas ut. Imorgon börjar dock naturvetenskapen, så då blir det nya tag! Det ska dock bli spännande, tio veckor med fysik, biologi och kemi, och didaktiken runt det. Man kunde ha det värre!

Har även valt kurser till i höst, matematik mot yngre åldrar och läs och skriv-inlärning. Det kommer bli spännande. Tre terminer kvar på lärarutbildningen, sedan är jag klar och redo förhoppningsvis att gå ut i arbetslivet!

Jobbigt dock att nästa vecka bjuder på läkarundersökning som kräver specialkost hela måndagen (bara klara soppor och vatten) och dessutom ska jag bli sövd under själva undersökningen. Som tur är så är jag ledig tisdag - onsdag, så jag missar ingenting i kursen så här tidigt. Det är alltid positivt! Finns nästan inget värre än att missa början på en kurs tycker jag.

Hoppas att ni alla har haft en trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Håller med dig angående episode II. :)

    Lycka till med läkarundersökningen, hoppas det kommer gå bra :D

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!