fredag 11 mars 2011

Årets första glass

Idag så var det så soligt och fint när jag kom ut från tenta och lektion på Universitetet. (Det gick bra, tror jag!) Eftersom dagen startades med snöstorm (ja, snöstorm, helt sjukt att det kan gå från snöstorm och äckligt till solsken och vår i luften) så var det så underbart att känna hur solen värmde kinderna. Verkligen, nu känns det som att våren är på gång på riktigt och jag tror man snart kommer att kunna börja se blommor i vägkanterna, förhoppningsvis. Dock har jag aldrig sett en endaste liten tussilago här på Lidingö, jag vet att de finns, för barnen i skolan där jag hade praktik hade som uppgift att plocka med sig en sådan, och det gjorde de flesta. Men jag har alltså inte sett någon. Synd!

I alla fall så kände jag och Erik när vi var och handlade på Ica att det nog var dags för en årets första glass, sådan där glass man faktiskt kan äta ute i solen och som inte behövs tas med hem för att man annars fryser fingrarna av sig. Väldigt gott! Vi åt Cornetto-strutar efter att vi äntligen lyckats välja glass, det fanns sjukt mycket fler smaker än vad jag minns, bl.a. två sorters Twister och Daim-strut med päronglass?! Ack ack.
Glass var gott i alla fall. Och nu blir det fredagsmys för hela slanten!

Mmmm glass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!