tisdag 8 mars 2011

När plugget hopar sig...

Då vänder man ryggen åt det. Suck.

Imorgon har jag tenta, engelsk fonetik, det är ungefär lika roligt som det låter (höhö no pun intended) och jag har haft lite svårt att få tummen ur och börja plugga, minst sagt. Jag har läst igenom de olika tecknen, pluggat lite på ljudet och träffade igår klassisar och diskuterade vad vi tror vi kan/inte kan. Det vi kom fram till är att det nog kan gå hur som helst.

Jag borde ju verkligen plugga för att vara riktigt säker på att bli godkänd. Det är sjukt viktigt att bli det, och att få bra betyg i den här kursen skulle betyda mycket för mig. Men detta är vad jag har gjort idag:

- Tittat på Big Brother. Kunde ju inte missa gårdagens avsnitt och Gurkans gråt!
- Lagat pannkakslunch till pojkvän så att han skulle få något att äta innan han gick till KTH
- Spelat Pokémon
- Ringt Danderyds sjukhus
- Plockat undan papper, skräp, gammal frukt, flingor och annat som bara ligger framme och tar plats som inte används
- Dammsugit i köket och vardagsrummet
- Tagit bort smutsiga plädar/filtar som måste tvättas
- Skurat kök/vardagsrum så allt nu luktar citronfint
- Diskat de mängder av disk som fanns i köket
- Torkat bord, ugn och andra ytor fulla av damm
- Sorterat i gammal post och fakturor som är sedan länge betalda
- Lagt in spel och film på respektive hylla så allt inte ligger i en hög längre
- Bloggat

Jag är nog pluggets drottning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!