onsdag 23 mars 2011

Oasen

Big Brothers nya grej, Oasen, gör mig verkligen upprörd. Jag brukar inte bli upprörd så lätt (vill jag tro i alla fall, fast det blir jag säkert ändå) men Oasen trycker verkligen på alla mina knappar och gör mig så förbannad.

Temat för denna vecka var "Tusen och en natt" basunerade Gry stolt ut i söndagens live-sändning, och sedan följde en beskrivning av hur alla deltagarna skulle sy egna dräkter, men också hur killarna skulle få ett eget privat harem. Tre tjejer skulle finnas där, nya tjejer, och vid slutet av veckan skulle en av dem röstas in i huset. Redan här rynkade jag på näsan, för tjejerna kom in i studion i orientaliska dräkter och fick som order att de skulle göra allt som killarna bad om, ungefär.

Sagt och gjort, efter tävlingar har killarna två och två fått komma in till denna "oas" och det har ju bara blivit värre, och värre. Igår var det nästan en orgie tydligen, och jag som mådde illa efter att bara se hur vissa av tjejerna bjöd ut sig och killarna tafsade runt stängde av efter ungefär två minuters titt.

Seriöst, jag förstår inte hur man ha ett sådant programkoncept i dagens samhälle. För oavsett hur man vänder och vrider på det tycker jag inte att det är okej. Nej det är ingen som tvingat tjejerna att ha sex och erbjuda sexuella tjänster, men vad tror tv4 ska hända egentligen? Tjejerna blir ju desperata efter att få komma in i huset, gör nästan vad som helst och att de dessutom ska ge killarna "tre önskningar" är bara ännu värre.

nej, jag tycker det är vidrigt, jag tycker inte ens att det är bra TV. Jag tycker att detta är pinsamt, på en helt annan vidrig nivå än vad Big Brother någonsin varit. Jag förstår inte vad de tänker. Jag trodde det var illa redan med "hunkeden" där tre snygga killar skulle springa runt i Thailand för att sedan bli inröstade, men här är det ju ännu värre. Bara det faktum att det är husets killar och inte tittare som röstar in personen gör det ju värre.

Usch, fy och blä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!