tisdag 22 mars 2011

Se det positivt

På grund av att jag inte fick äta på hela dagen igår och dessutom fick laxeringsmedel så har jag nu idag när jag ställde mig på vågen gått ner 1 kg. Åh vad skönt det kändes att se, för nu är jag precis under ett streck jag vill klara, mycket kvar för mitt mål, självklart, men att se att jag faktiskt kunde gå under det där strecket igen var härligt. Nu är jag visserligen helt medveten om att jag kommer, så fort jag börjar äta igen, att gå upp det där kilot igen men det var skönt i alla fall att se att det GÅR att gå ner, min vikt har inte fastnat som det har känts den senaste månaden. Det känns peppigt och bra att veta att det faktiskt går att gå ner, om än att det nu är lite väl extrema metoder. Har inte kunnat träna de här dagarna, så imorgon blir det nya tag med det också. Termometern visar dessutom över 7 grader varmt och det är SOL så nu är nog inte en snöfri vardag helt långt borta ändå. Snart kan vi börja promenera igen!

Idag är det läkarbesök alltså, och undersökning. Får alltså fortfarande inte äta, och nu får jag inte dricka juice heller, bara vatten. Undersökningen är 14.30 men jag ska åka dit tidigare, dels vill de att man ska komma en halvtimme tidigare, och dessutom är jag inte riktigt säker på att jag hittar. Världens bästa pojkvän följer med mig och ska se till att jag kommer hem ordentligt. Bäst!

Nu ska jag bara ta det lugnt denna förmiddag och har planerat att titta på Big Brother, spela pokémon och ta en dusch. Vill att BB-huset ska väckas nu! Just nu är det mest intressanta man kan se Martin och Sara som ligger och sover, och så jäkla roligt är det ju inte alltså... Förhoppningsvis blir det fart på dem snart! Big Brother alltså. Mitt bästa guilty pleasure just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!