fredag 25 mars 2011

Vårstädning!

Idag är det fredag och förutom att det är sol och blå himmel är det csn-pengar så nu är man rik igen! Dessutom blir det Star Wars-maraton ikväll och dagen känns verkligen helt fantastisk. Jag har så mycket energi i kroppen! Startade dagen med tidig frukost, jogging på Wii fit, en lååång och härlig dusch och sedan fick jag världens ryck och började städa! Det har nu blivit riktigt fint, dammsuget, avplockat och skurat i både vardagsrum och kök/hall. Skorna har jag ställt upp på en fin rad och jag hoppas att lägenheten nu doftar lite härligt citron-igt.

Jag fick även lust att utnyttja min fina rikedom till att köpa lite fina tulpaner och en vas. Dessa står nu på köksbordet och jag hoppas att de kommer blomma ut snart, för just nu är de bara knoppiga. Dessutom hade de jordgubbar för 10 kr (!!) på Ica, så jag var bara tvungen att köpa. Dessa står nu också i en skål på vardagsrumsbordet, och jag tänkte att jag och Erik kan smaka på dem efter lunchen.

Snart ska jag även tvätta lakan och så jeans och jacka som blev smutsiga igår när jag råkade bli omkullknuffad i leran. Verkar som jackan ska gå och rädda, för jag hade den i blöt med tvättmedel på de värsta fläckarna igår och det mesta av leran försvann redan då, så får den hamna i en tvättmaskin blir det nog bra.

Underbara vår!
Det här gillar vi!

1 kommentar:

  1. Åh, vad fint! :D Vad roligt att få se lite bilder på din lägenhet också - jag har ingen aning om hur du bor, haha. Duktig Li!

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!