tisdag 1 mars 2011

SÅ TRÖTT PÅ ATT FRYSA.

Nu är jag så trött på det här vinterhelvetet att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med mig själv. Jag har aldrig varit en höst/vinter-människa, jag har aldrig tyckt att det är kul när det är kallt, har aldrig tyckt att löven är vackra och att luften är frisk, har aldrig tyckt om vintersport, förutom när man kanske var väldigt liten och pulka, skridskor, bygga snögubbe och sådant fortfarande var roligt. Min familj gillar inte vintern, så att vara negativ runt det har inte varit något ovanligt för mig. På hösten/vintern blir hela familjen förbannade, arga och ledsna, och så har det varit.

Nu har det varit snö i typ tremiljoner år och jag vill bara dööö. Mest för att jag är så trött på att FRYSA. Jag är så trött på att det tar hundra år att klä på sig, att man fryser ändå, jag får seriöst panik av att frysa så mycket och känna att jag aldrig blir varm, det gör att jag inte vill gå ut alls för jag blir ändå bara irriterad när man ska vänta på buss/tunnelbana och bara känner att man fryser.

Det suger.

Jag vill kunna ha vårjacka, eller bara en tjock tröja (oj oj, går det ens?) och kjol och leggings, jag vill inte behöva gå i tråkiga tråkjeans och sådant längre, med tjocka tröjor och tjocka jackor för att man inte ska bli en isbit, det är så fruktansvärt tråkigt och höstjackor har så tråkig färg. Jag vill ha mina färgglada vårskor, vårjackor och vårkläder, och jag vill kunna sitta UTE och äta glass, umgås, ha picknick, bara ha mysigt.

Hatar vinter. Hatarhatarhatar. Och nu är det mars så nu kan faktiskt snön få börja försvinna utan att folk gnäller så mycket. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!