lördag 5 november 2011

Livet som sambo börjar nu

Idag flyttade vi alla mina saker, och alla Eriks saker, till en 1a på Lidingö. Det var lätt för mig att flytta, för jag flyttade bara 3 trappor ner. Erik var tvungen att åka med flyttlass från KTH där han har bott, men han har å andra sidan inte riktigt lika mycket saker som jag har.

Just nu är det fortfarande aningen kaos, det finns kassar med grejer överallt, vi måste plocka upp Eriks kläder och lägga i lådor och sedan plocka in bestick och liknande. Vi har dock lyckats få upp alla mina filmer i bokhyllor, samt alla mina böcker, med undantag av lite kurslitteratur som ska säljas, så det känns väldigt skönt. Alla mina kläder flyttade jag och Erik redan igår, vilket var väldigt skönt att ha gjort idag.

Dagen har varit LÅNG! Vi gick upp kl. 8, åt en mysig frukost med yoghurt och baguetter, och sedan åkte vi till olika ställen - Erik till sitt studentrum för att möta upp sin familj och börja packa ihop allt som skulle flyttas, och jag åkte till IKEA där mamma och pappa väntade på att få hjälpa till med lite inköp. Det blev en snabb vända på IKEA eftersom vi hade ganska bråttom, men vi fick ändå med oss det vi behövde. Det blev nya hyllor, lite korgar att ha saker i, diskställ, mattor, skärbrädor, bättre knivar än de jag har och lite annat vi visste att vi behövde.

Vi flyttade saker under många timmar, försökte få ner resten av alla mina prylar som inte redan var packade och klara, sorterade det som skulle slängas, skänkas, tas med till nya lägenheten och det som mamma och pappa skulle ta med sig. Vi fick en mycket välförtjänt matpaus runt kl. 15 där vi avnjöt supergod mat på Restaurang Näset, som jag aldrig varit på innan trots att det ligger precis bredvid "mitt" Ica (lovar att vi kommer gå dit mer nu!) och sedan fixade vi lite till, innan jag, mamma och Maria åkte till nyöppnade Ica Kvantum för att handla lite smått som hade glömts köpas på IKEA, men också mat så jag och Erik slapp åka och storhandla själva.

Sedan blev det en kväll av flyttande på saker och först vid kl. 21 var vi så pass klara att mamma och pappa kunde bege sig av hemåt igen (Mats, Maria och Greta hade åkt tidigare, då de har mycket längre att åka) och då var jag och Erik så trötta att vi bara ville dö. Vilken tur att vi har familjer som ställer upp och hjälper till med sånt här, annars tror jag att vi aldrig hade lyckats!

Dock fixade vi som sagt in lite grejer så det inte är jättemycket kvar, men det finns ändå en hel del kvar att göra. Det känns dock jättebra, lägenheten är så fin och jag tror verkligen att det kommer bli världens bästa ställe så fort vi fått allt i ordning! Då lovar jag att bomba denna blogg med bilder.

Glad och lycklig sambo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!