söndag 20 november 2011

Svar på Harry Potter-frågor!

Hittade detta roliga formulär på Hannas blogg, som hon i sin tur hade stulit från någon annan. Stöld ftw!

Vilket elevhem skulle du tillhöra?
Slytherin all the way! Jag har sedan jag började läsa böckerna nog identifierat mig som Slytherinare. Ett tag försökte jag inbilla mig själv att jag var Ravenclaware (min första användare på hogwarts.nu var även Ravenclaw) men denna charad höll i ungefär en vecka för att sedan avslöja mig som en in the closet Slytherinare. Jag blev sorterad in till Slytherin av Pottermore också, men eftersom de sedan tidigt bevisat sig ha enbart till stor del slumpat in medlemmar kan jag tyvärr inte ta det testet på för stort allvar. Men jag är Slytherinare, helt klart!

Vilket djur skulle min Patronus vara?
En katt! Känns lite jobbigt att dela patronus med Dolores Umbridge typ, men jag kan verkligen inte komma på vad det annars skulle vara, jag älskar ju verkligen katter, så det skulle vara sjukt konstigt med något annat. Möjligen, möjligen skulle min patronus kunna vara en delfin, men det är verkligen ett stooort maybe. Tror det är ganska troligt att det är en katt, faktiskt.

Vilket skulle vara mitt favoritämne på Hogwarts?
Jag tror att det beror lite på lärarna, vilket det oftast gör för mig när det gäller favoritämnen. Om Snape var lärare i trolldryckskonst skulle jag nog lätt tycka att det var bäst, för att jag då kunde dreggla över honom under lektionerna. Samma sak om Firenze var lärare i spådomskonst, då skulle jag nog joina dreggelklubben där. Om history of magic hade en annan lärare än Binns skulle nog det dock vara min stora favorit, eftersom jag är en historiegeek, hehe.

Favoritplats i Harry Potters universum?
Prefekternas badrum! Alltså seriöst, jag älskar badkar och vatten och skumbad och prefekternas badrum låter ju som en DRÖM. Vem skulle inte vilja ligga där i vattnet i typ flera timmar??

Dina favorit citat?
The last enemy that shall be destroyed is death, It does not do to dwell on dreams and forget to live, Do not pity the dead, pity the living, and above all those who live without love och The world had ended, so why had the battle not ceased, the castle fallen silent in horror, and every combatant laid down their arms? är nog de väldigt stora favoriterna, fast egentligen finns det inget som slår:

He couldn’t know that at this very moment, people meeting in secret all over the country were holding up their glasses and saying in hushed voices: “To Harry Potter – the boy who lived!”


Favorithändelse i böckerna?
När Fred och George Weasley startar ett upplopp mot Umbridge och avslutar med frasen "Give her hell from us Peeves" är så underbart bra. Älskar också The forest again, hela det kapitlet ger mig gåshud bara av tanken på det, det är så bra, hemskt, hjärtskärande. Look at me med Snape är också bland det som bara... etsar sig fast.

Favoritkaraktär?
Jag har haft flera olika och det skiftar fram och tillbaka och ibland känns det som att jag inte ens har en favoritkaraktär längre. Men Severus Snape har varit den som legat mig varmast om hjärtat, utan att jag riktigt kan förklara varför och han är nog min stora favorit. Annars är Arnold pygmépuffen jäkligt nära också. Rosa och gullig? Jaaa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!