onsdag 23 november 2011

NaNoWriMo, Kate Voegle och förkylning

Igår blev jag klar med min NaNo! Jag är oerhört stolt, det är fint att lyckas bli klar långt i förväg och jag hade hoppats på att lyckas med det eftersom jag skrev rätt bra i början av månaden, men sedan tappade jag lusten. Jag bet dock i och lyckades, och nu är jag... kanske inte nöjd med boken. Jag är väldigt nöjd med att skriva så mycket dock!

Jag har varit sjuk, vilket inte är kul, de senaste dagarna. Är fortfarande inte helt frisk. Det startade som ont i halsen i fredags och förvandlade sig till en extremförkylning någonstans under lördagen. Det är inte speciellt förvånande eftersom jag spenderade veckan i förskoleklass med sjuka lärare och elever, men ändå lite bittert. För första gången någonsin blev också Erik smittad av mig, så vi har båda varit sjuka. Jag känner mig fortfarande väldigt trött och seg, men jag har i alla fall inte feber idag tror jag, och halsen känns aningen bättre. Det är jobbigt att snora dock, eftersom jag har typ världens största fobi för snörvel och snytningar. Något man får lära sig att leva med, antar jag, men det är fortfarande inte speciellt roligt!

Nu har jag tre timmar seminarium idag som jag måste gå på, så vi får se hur det går. I måndags hade jag det också, men då hade jag sådan tur att jag fick gå efter en kvart då jag hade redovisat eftersom alla såg hur kasst jag mådde.

Annars har min nya obsession blivit Kate Voegle. Hon spelar Mia Catalano i One Tree Hill säsong 5-6 (vet inte om hon är med i de andra säsongerna också, tänker inte se dem, säsong 6 har ett perfekt slut!!!) och hon är artist också. Hon har så där underbara härliga låtar och jag har använt dem som painkillers de senaste dagarna. Jag tycker verkligen att ni borde lyssna på henne! Speciellt Manhattan from the sky som bara är... lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!