lördag 19 november 2011

Mat för kungar

Jag är förkyld och lagom bitchigt depp på grund av det, men en bra sak var att idag var dagen då jag äntligen skulle få prova att göra en kycklinggryta jag velat prova ett tag, och det blev supergott.

Jag hittade receptet på den här bloggen, och följde det i stort sätt till punkt och pricka, men såklart hade jag lite egna idéer och så. Jag hade bara en halv lök och en halv röd paprika, och så hade jag en hel burk med kokosmjölk i och kanske möjligen lite mer röd currypasta. Jag kryddade med lagom mycket salt och peppar, hade i en buljongtärning och lite soja. Jag var osäker på hur mycket soja som var lite soja, men hade i så pass mycket att grytan fick en lite brunare färg, vilket jag tyckte var ytterst gott! Vi serverade med ris och isbergssallad.

Jag skar kyckling i bitar och fräste med paprika och gul lök

Serverade självklart med ris

Typ det godaste jag ätit på länge!

Erik tyckte om sås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!