onsdag 27 april 2011

The empire strikes back

En battle likvärdig Star Wars utspelade sig just under min säng. I morse när jag slog upp ögonen var det verkligen som att jag för första gången verkligen såg vilket kaos mitt rum är. Jag har nog blundat lite för det, jag AVSKYR att städa mitt rum. Ni som följt denna blogg vet att jag städar då och då och älskar det, men det handlar då mer om vardagsrum/kök/badrum vilket är kul och syns mycket bättre när det blir fint. Mitt rum är jag bara i när jag sover ungefär, och därav så blir det mer avlastningsyta än rum -> kaos.

Nu var det i alla fall väldigt, väldigt illa. Kläder, väskor, skräp och damm var överallt och jag kände att nu när jag skulle tvätta kunde jag i alla fall röja i klädhögarna för att se vad som behövde tvättas och inte tvättas, vad som kunde hängas in i garderoben och vad som kunde läggas i en låda. När väl klädhögarna var borta och jag såg lite golvyta blev skräp och damm ännu mer synligt och då for en "nu jävlar"-tanke genom mitt huvud och jag började städa. Skräp försvann, grejer packades upp och det var när jag drog fram tre lådor jag har under sängen med underkläder och träningskläder som jag såg DET HEMSKA. Ett helt imperium av dammråttor hade intagit området under min säng. Det såg hemskt ut! Det var bara att ta ut alla lådor och sedan hämta dammsugaren och bli av med ALLA. Det tog lång tid för det var mycket damm, även bokhyllorna hade imperiet spridit sig till. Usch! Efter att ha stridigt länge och hårt stod jag där dock som segrare, med ett rent rum helt fritt från dammråttorna. De hade helt klart inte väntat sig The return of the Owner!

Nu är det bara tvätten som ska fixas, sedan ska jag diska och dammsuga medan jag på något sätt ska komma på något till lunch också... Ingen som kan komma hit med en lunchlåda? Jag bjuder på Ramlösa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!