lördag 23 april 2011

Fin påskafton!

Att vakna till strålande sol och blå himmel gör verkligen att världen bara känns så himla bra och fin. Det verkar inte som om detta fina väder ska försvinna och bara väckte oss nu för att lura oss, jag hoppas att det håller i sig! Vi ska vara nere hos mormor, ute, hela dagen och det skulle vara så fint med lite underbar sol, sol, SOL! Nu har vi visserligen haft sol hela veckan, men nu ser det dessutom ut att bli riktigt varmt. Hoppas att det är detta väder imorgon också, för då ska vi grilla innan jag och Erik åker hem till Stockholm igen på kvällen.

Dagens planering är alltså att äta frukost, klä på sig och sedan åka ner till mormor. Mamma vill åka ganska tidigt så vi dels kan röja ut i sommarstugan inför att de ska börja vara där, men vi har också planer på att gå till Hult där mamma ska visa Erik ett lärkträd. Han hade tydligen aldrig hört talas om detta träd som fäller sina barr varje höst, så mamma blev helt förskräckt och planerade in detta. Mamma är expert på lärkträd, ungefär. I alla fall tvingades hon vara det under sin skoltid då hon, eftersom hon hade ett lärkträd så nära sitt hem, alltid fick ta med sig grenar och diverse och visa sina klasskamrater när de hade trädundervisning. (Ja, jag har också hört den här historien många gånger...)

Annars vaknade jag av mail om att jag kan få återskapa mtit twitter-lösenord. Förstår inte! Jag har inte klickat på glömt lösenord-knappen och nu har jag fått tre stycken mail, varav två nu på morgonen. Va, liksom? Sitter någon och klickar på den där knappen åt mig och jävlas, eller har twitter bara fått fnatt? Skumt i alla fall!

Nu hoppas jag i alla fall på goda påskägg, mamma har lovat att jag och Erik ska få leta ägg med hjälp av kartor! Wow. Seriös påsk det här. Men det är väl fint. Om påsken ska bjuda på sådant här väder kan till och med jag gilla den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!