fredag 15 april 2011

Nu har jag fixat och trixat

Jag skulle ladda ner en app till min fina mobil för att kunna blogga lätt från mobilen tänkte jag. Sagt och gjort så började jag ladda ner och skulle just använda den när den visade sig strula med att den vill registrera ens redan registrerade google-account man har på mobilen - man får inte välja själv. Irriterande är att jag där har min "riktiga" gmail, medan mitt account här på blogger är kopplat till min gamla gmail. Irriterad försökte jag lägga till extra account på mobilen, men det gick inte. Då blev jag förbannad och tänkte att nu använder jag mina google skills för att se om man kan byta account på sin blogg på ett lätt sätt.

Det tog ungefär tre sekunder innan jag hittade en guide som sa att det smartaste är att lägga till sitt nya account som gruppmedlem på bloggen - sen ta bort sina gamla. Och sagt och gjort, detta är vad jag pysslat med. Tog lite lång tid eftersom jag ville byta account på både denna och LeakyCon-bloggen, vilket gjorde att jag var tvungen att logga ut och in massor.

Nu är det i alla fall gjort och allt verkar fungera finfint! Ni som följer bloggen kommer antagligen inte märka av detta alls, men det är ju bra att jag fixar med saker, eller hur?

Och nu har jag packat också. Snart är jag redo att åka till Erik alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!