onsdag 6 april 2011

Flytta

Ibland slår det mig verkligen att jag snart är färdigutbildad. Jag kommer om ungefär tre terminer vara färdig lärare! Då är det dags att jobba, skaffa sig ett liv bortom studentlivet och istället gå tillbaka till grundskolan som lärare! Det känns otroligt spännande och jag längtar verkligen, men visst känns det lite läskigt att man snart måste börja hitta ny bostad.

Erik pluggar ju visserligen lite längre än jag, vilket förhoppningsvis betyder att han kan fixa en större studentlägenhet som vi kan bo i tills han är klar, eftersom sssb bara kräver att det är en som bor i en större lägenhet som pluggar. Det är ju bra, då kanske man kan få något jobb här i Stockholm ett tag och sedan får man väl börja tänka...

Jag är ganska sugen på att inte bo i Stockholm i framtiden. Jag vill gärna bo på något billigare ställe, där man inte kommer behöva lägga halva lönen på boende, eller ta miljonlån bara för att få en etta. Jag tycker att det skulle vara trevligt att bosätta sig i en stad där man kan bo i lägenhet ett tag och sedan kanske byta upp sig till en villa eller något. Eftersom jag alltid i hela mitt liv bott i lägenhet är jag väldigt sugen på att bo i villa, faktiskt. Och Erik vill ha en swimmingpool.

Livet blir nog fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!