lördag 2 april 2011

Veckpeng och lördagsgodis

Idag är det lite halvdåligt väder men ändå varmt. Jag känner mig mycket piggare efter att ha sovit hela dagen igår, och febern verkar ha gett upp och tagit halsont och snuva med sig. Skönt! Förhoppningsvis håller det i sig och så slipper jag vara mer sjuk nu. Idag har jag en snygg outfit på mig för jag kände för att vara fin nu när jag legat i sängen och snorat alldeles för länge. Jag och Erik ska snart packa ihop oss och åka hem till honom för att vara där i helgen, sedan ska vi till Martin för tredje helgen i rad och spela lite spel och ha roligt! Så skönt att ha så underbara och härliga vänner tycker jag!

Igår hade jag och Erik även en diskussion om veckopeng och huruvida barn idag får veckopeng, och hur mycket. Eftersom vi när vi var små tydligt minns att vi fick runt 10 kronor i veckan tror vi absolut inte att detta är vad man kan ge ett barn idag. Vad får man för en tia nu liksom? Typ ingenting! Dock kom vi inte fram till något smart om hur man ger veckopeng/månadspeng idag och hur mycket. Jag tror typ 20 kronor var standard när jag gick i skolan, alla hade det, för att sedan gå upp mot kanske 50 innan det blev månadspeng istället. Som mest i månadspeng tror jag att jag fick 250 kronor, men då behövde jag inte betala riktigt allt själv.

Ni som har barn i "rätt" ålder, vad ger ni dem för veckopeng/månadspeng egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!