fredag 15 april 2011

It's friday, friday

Jag är vaken tidigt för att när Erik väl vaknat och gått upp kan jag bara inte somna om. Dels är det för ljust, men det blir också så ovant att ha hela sängen för sig själv att jag bara ligger och vrider och vänder på mig och inte kan somna. Det gick bättre i höstas/vintras när det var så pass mörkt, men vem vill egentligen ligga kvar i sängen när det är såhär fint väder ute? Egentligen vill jag gå ut och sätta mig i solen men min mensvärk stoppar mig och gör att jag snällt sitter kvar här i soffan...

Imorgon åker jag till Bäsna tillsammans med Erik, och redan idag åker jag till Erik eftersom vi ska sova där, han bor ju närmare centralen än jag och då blir det lättare att hinna med tåget till Borlänge. Jag borde alltså packa idag. Jag har inte börjat packa alls vilket är väldigt ovanligt för att vara mig och det beror nog mest på att jag inte vet vilken väska jag vill packa i. Nu har jag dock tänkt medan jag tog tag i berget av disk att jag ska ta resväskan. Det blir lättare att få ner allt i den och vi ska ändå vara borta rätt länge. Först till Bäsna nu imorgon alltså, sedan på onsdag till Nyköping för att fira påsk och umgås med min familj. Jag behöver mycket kläder och dessutom kurslitteratur, ska i alla fall försöka vara duktig och läsa in mig på vissa grejer till hemtentan!

Har som sagt lite småfix idag och det är jobbigt eftersom jag på grund av mensvärk och huvudvärk inte riktigt orkar ta mig för något som innebär att jag måste gå ut. Diska var okej, men att gå till affären? Nääh vill inte! Ska nog se hur jag känner efter en skön dusch dock, det kan behövas. Det är jättevarmt nu och jag blir svettig direkt! Skönt dock att vårvärmen har kommit äntligen.

Slänger nog in ett inlägg senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!