söndag 10 april 2011

Kulturnatt!

Igår var jag och Erik på kulturnatt Stockholm tillsammans med Christine, Martin, Lovisa och Frida. Det var jätteroligt! Jag och de fyra förstnämnda startade kvällen med en middag på Vapiano i Gamla stan. Jag har aldrig varit där förut, men nu vill jag nog gå dit igen, det var otroligt god mat! Jag åt Pasta bolognese och den var helt underbar med massa vitlök i. Efter middagen och mycket härligt prat mötte vi upp Frida och Lovisa som hade varit på Kulturnatts klädbytesgrej. Då gick vi och köpte mjukglass (i alla fall jag och Lovisa) och sen började vi gå mot Historiska muséet.

Och jag tror det blev temat för kvällen. Gå. Vi gick fruktansvärt långt men det var helt okej för vädret var lagom och det kändes nyttigt efter all mat och glass att faktiskt göra något fysiskt. Vi gick alltså till historiska, sedan gick vi mot Aquaria som tyvärr var så lång kö till att vi skippade och åkte båt till slussen där vi stannade på donken ett tag innan vi gick vidare mot Nobelmuséet (där jag och Lovisa blev fotograferade med en Stormtrooper!) och sedan till Medelhavsmuséet. Efter detta gick vi till spårvagnen för att åka till Aquaria och se om kön blivit mindre men tyvärr var den ännu längre... Då var jag, Erik och Christine tvungna att gå hem medan Martin, Frida och Lovisa tog ett varv till med båten i hopp om att intresset för Aquaria skulle tunna ut.

Vi gick tillbaka från Aquaria till Karlaplan och tog tunnelbanan hem.

Som sagt. GÅTT MYCKET.

Idag är mina fötter fortfarande ömma men vad gör det när man firar 11 månader och det är 3 månader kvar tills vi åker till LEAKYCON!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!