måndag 4 april 2011

En lång dag med sötsug

Idag var det måndag och det är ju aldrig speciellt roligt. Vi började dagen med att gå på studiebesök på Alba Nova, som är något fysikgrejs som ägs av KTH och Universitetet, något samarbetsjox. (mycket bra beskrivning här känner jag!) Vi skulle få information om astronomi och en utställning de har där om jorden som snurrar osv. Det var väl sådär, kan man väl säga. Lite väl mycket (och tyvärr tråkig) information som blandades med mycket annat som inte heller var bra. Dessutom gick föreläsaren över tiden så det blev otroligt stressigt för mig att hinna laga mat. Jag och Erik hade planerat att äta lunch tillsammans hos honom, och det blev minst sagt inte riktigt så lugnt och skönt som jag hade tänkt. Vi fick paniksteka köttbullar och koka makaroner vartefter jag sätter i mig min portion på cirkus 3 minuter och rusar iväg sedan för att påbörja eftermiddagen med ännu mer studiebesök.

Nu var det dock studiebesök på Naturhistoriska riksmuséet. Det var fantastiskt intressant! Vi fick gå en guidad tur där vi fick dels mycket kunskap, men också idéer om hur vi kan ta dit skolklasser och hur det kan hanteras. Grymt intressant! Vi såg tre bra utställningar, livets uppkomst, människan och Sveriges djur. Det var så bra! Jag förstår inte att jag inte varit på Naturhistoriska tidigare, jag har varit och sett en Cosmonova-film, men inte mer. Skumt, eftersom jag är museifreak. Nu fick jag dock blodad tand och vill redan övertala Erik att vi ska gå dit igen. Dessutom skulle det kännas awesome att som lärare få ta med en klass dit tycker jag!

Jobbigt med denna dag är att jag varit så extremt sötsugen hela dagen. Jag har varit hemsk, verkligen haft abstinens och rage-at på Erik typ trettio gånger för att han inte är gjord av choklad. Typ. Skyller på att jag ska ha mens nästa vecka, men det är sjukt jobbigt att känna det där suget, att man bara måste ha något sockrigt att tugga på.

Jag hoppas det blir bättre, så att jag kan gå ner i vikt i lugn och ro! Förhoppningsvis blir det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!