måndag 11 april 2011

Några favoriter

Jag har lite tråkigt så jag stjäl en grej som jag hittade på Hannas och Ells bloggar. Here we go!

Mat:
Något med kyckling! Tycker nog mest om piffikryddad kyckling i currysås med pasta till. Men jag tycker också om grillad kyckling. Och spagetti och köttfärsås. Men mest alltså tycker jag nog om kyckling. Allra helst med finbönor till!


Dryck:
Kolsyrat vatten! Det är min last. Vet verkligen inte vad jag skulle göra utan min SodaStream alltså. Sedan tycker jag ju om Coca cola också men eftersom jag har läskförbud tänker jag vägra skriva det. Så det så.

Stad:
Oj! Lidingö, tror jag. Jag tycker att Lidingö är sjukt mysigt och jag gillar att det är lugnt och lantligt fast ändå sjukt, sjukt nära stan så det är lätt att ta sig till allting. Annars tycker jag ju om Bäsna också men det räknas ju knappast som stad. Jag tycker om ställen och platser som gör mig lugn helt enkelt, och så är fallet med båda dessa.

Artist:
Jonas Brothers! Helt klart. Min kärlek för dem går lite upp och ner, mest för att man ofta blir lite less på att de inte kommer med något nytt men också att de aldrig turnerar här. Det är synd. Men nog är de mina favoriter och kommer antagligen att vara en lång tid framöver. Annars tycker jag väldigt mycket om Britney Spears också.

Låt:
Men gud, det går ju typ inte! Det beror liksom på hur jag tänker. Jag tycker att Your Biggest fan och L.A Baby nog är mina favoritlåtar (Jonas Brothers) för jag blir sjukt pepp av dem. Men jag tycker om så gaalet mycket verkligen. Allt beror på humör osv. Kan t.ex. säga att The Weapon av Harry and the Potters också är en av mina favoritlåtar, helt klart. Och Romeo and Juliet av Dire Straits!

Klädesplagg:
Vad som helst från H&M, men ofta lite roligt färgade och skurna toppar och linnen osv. Jag tycker om H&M eftersom det är billigt och jag ser oftast ganska söt ut i det. Annars är jag besatt av shorts också. Tror jag har 12 par.

Skor:
Converse, helt klart. Både riktiga och fejk. Helst rosa, men jag tycker om vitt också och just nu vill jag ha ett par röda. Synd att Converse är så dyrt bara, för jag har verkligen inte råd att köpa. Har tre par riktiga dock i alla fall.

Stilikon:
Oj, jag tror verkligen inte att jag har någon. Jag klär mig lite som jag vill, liksom. Så finns det ju folk jag tycker har sjukt snygg stil och som jag skulle vilja ha, men nu när jag skriver detta kommer jag faktiskt inte på någon faktiskt.

Bok:
Harry Potter såklart, eftersom den har betytt mer för mig än någon annan bokserie. Tycker dock även jättemycket om Percy Jackson för den behandlar ett av mina största intressen, så det är svårt att INTE gilla den liksom. Så tycker jag jättemycket om äventyrsklassiker också, typ Jorden runt på 80 dagar, En världsomsegling under havet, Odysseus och Illyseen och massa sådant.

Tv-serie:
Buffy the Vampire slayer och 24. Lätt. De är nog ungefär bäst i världen, jag älskar Buffy för att serien är så underbart äkta på något sätt, jag älskar hur karaktärerna är skrivna och jag tycker om i stort sett allt Joss Whedon gör. Och 24 är bara bäst, jag älskar även här karaktärerna och att det är så spännande jämt. Tycker även om One tree hill som är mitt guilty pleasure.


Film:
Star Wars är nog den stora favoriten rakt igenom fast oftast om jag får den här frågan säger jag nog Chronicles of Narnia: Prince Caspian, Förtrollad och massa annan Disney-film. Jag är helt enkelt ett Disney-freak och det är svårt att komma ifrån. Skulle även säga att en ny favorit är Trassel som faktiskt var helt genialisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!