söndag 3 april 2011

Sommar och sol

Just nu sitter jag verkligen bara och längtar efter sommaren. Jag kommer att jobba mycket i sommar, men det känns ändå som att det kan bli en mest episka sommaren någonsin. Förutom att den börjar med fefoträff som jag och Martin arrar så fortsätter den med LeakyCon i juli och avslutas med Quidditch-SM i augusti. Underbart! Jag kommer ju dessutom jobba på Gröna Lund, och jag tror verkligen att det kommer att vara ett underbart sommarjobb. Jag älskar ju Grönan, och jag hoppas verkligen att ni kommer besöka stället ofta i sommar! Bara för att ha roligt, eller för att titta efter mig när jag sköter barnkarusellerna.

Dessutom kommer jag och Erik vara i Stockholm typ hela sommaren tillsammans. Mycket bättre än förra året då vi var ifrån varandra rätt mycket pga att vi behövde vara hemma en del. Nu kommer vi nog inte vara ifrån varandra mycket alls och det känns så bra! När jag har lediga dagar kan vi besöka någon fin badplats på Lidingö eller bara strosa runt i staden och ha det mysigt. Och det kommer vara sommar. Jag älskar sommaren!

Nu är det ju dock bara april. Men april betyder Script Frenzy, vilket jag skriver för första gången! Erik tyckte att det skulle vara en bra idé för oss att prova (utmaningen är att skriva 100 sidor manus på 30 dagar, och är alltså från samma som skapade NaNoWriMo) eftersom vi har våra fina böcker om Deckarna på Brantbergs café som skulle kunna filmatiseras. Det är mycket svårare att skriva manus tycker jag, men det känns dock som att när man väl kommer igång går det fortare och är mindre jobb än att skriva en hel bok. Man behöver bara "lösa koden"! Vi har ju lite tur och lätt i och med att vi har en hel story redan. Det är dock roligt att tänka ut vad som behöver ändras för att fungera på film!

Nu fixar Erik lite söndagsfrukost och sedan ska vi nog se på någon mysig serie tillsammans. Det får bara bli en lugn dag idag, så att vi är pigga inför måndagen. Jag har en jättelång dag med studiebesök från 9-16. Hua! Tur att det är stickis sen så man får slappna av lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!