tisdag 12 april 2011

Vill inte vara ful mer

Idag är en fuldag igen. Extremt. Jag kände mig ganska snygg och okej men så det vanliga - ställer mig på vågen efter lång tid och har gått upp. Igen. Det var ju trevligt. Inte.

Jag är så trött på att lägga massa tid och energi på att träna, på att må skitdåligt av abstinens efter socker (speciellt typ fikabröd) och att oavsett hur nyttigt jag lever så känns det som jag går upp trehundra kilo varje gång jag ens tittar mot socker eller unnar mig mitt lördagsmys. Jag blir galen. Jag förstår bara inte varför kilona inte kan försvinna lite när uppenbarligen mina mått försvinner. Är ungefär 3 cm mindre fast utan att vikt försvinner runt midjan. Hur går detta ihop? Jag förstår inte. Jag vet att jag måste vara nöjd med att bli smalare men jag vill att kilona ska försvinna också, för då skulle allt bli mycket bättre. Mycket, mycket bättre.

Och egentligen tycker jag ju att jag är ganska snygg. Mitt ansikte och mitt hår i alla fall. Och mina bröst har blivit bättre.
Men sedan ska såklart något förstöra allt.

Jag blir GALEN!

3 kommentarer:

  1. Jag har varit lite creepy och stalkat din blogg ett tag utan att göra mig känd men tänkte att det var dags. ^^ Jag vill bara säga att av allt jag har läst och sett verkar du vara en helt awesome person som verkligen inte borde vara missnöjd med sig själv. Alla har ju dock fuldagar, jag också, men det gäller att stänga ute de elaka rösterna och bara känna sig vacker, för det är vi!

    Woo väldigt peppinlägg blev det här men tänkte bara säga det. :D Läser din blogg dagligen också så jag kanske ska börja kommentera mer. Cheers.

    SvaraRadera
  2. Oj tack så väldigt mycket! Vad roligt att få så här fina kommentarer och uppskattning, det behövde jag verkligen idag, tack tack <3

    SvaraRadera
  3. Li, jag förstår verkligen inte varför du fokuserar på vad vågen visar? Det syns ju att du blivit smalare och jag tror mig ha läst att du trivs bättre med dig själv och att du mår mycket bättre. Är inte det viktigare än någon jäkla siffra? Jag blir lite orolig bara, när man låter vågen diktera ens humör så går låter det inte riktigt rätt i mina öron. Fokusera på hur du mår istället! Du tränar mer nu, eller hur? Muskler väger mer än fett, det kan ju vara en anledning till att din vikt inte minskar, trots att ditt midjemått gör det? Kram!

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!