fredag 22 april 2011

Påskpyssel!

Jag och Erik har påskpysslat. Jag gillar egentligen inte alls påsken, men jag tycker om att göra marsipanfigurer och när Konsum inte hade marsipanlock till påsktårtan tvingade jag Erik att hjälpa mig med att göra små figurer istället. Sagt och gjort, det blev en hög med kycklingar/ankor, kaniner, ägg och röda rosor. Mycket fint måste jag säga! Okej, kanske inte jättefint eftersom vi inte direkt gått konditorutbildningen, men att äta dem kan man ju i alla fall göra. Vi har också gjort en prinsesstårtebotten som imorgon ska förvandlas till en fin tårta att äta till påskfika, antingen innan eller efter påskbordet. Imorgon ska jag även dricka PÅSKMUST! Jag har inte druckit läsk sedan i januari, men nu när det är påsk måste man ju faktiskt få ett litet glas i alla fall. Ska inte direkt hälla i mig flera liter, bara till maten! Mums, mums mums.

Vårt fina godissortiment!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!