torsdag 21 april 2011

The walking dead

Jag har hittat en ny obsession när det kommer till serier, vilket just nu är The Walking Dead som gick på tv 11 förut. Då kunde jag inte se, för jag har helt enkelt inte tv 11, men blev sugen och fick Erik att få tag på avsnitten och titta med mig. Hur barnsligt förtjust jag än är i zombies är jag alltid lika rädd när jag tittar på dem oftast. Jag gillar zombies har slagit mig flera gånger, fastän det nog aldrig är något jag skulle komma på om någon frågade mig om favoritgenrer. Då tänker jag verkligen inte "zombies!" fast märker sedan att det är zombiefilm och zombieserier som jag faktiskt gillar väldigt mycket.

Mina favoritfilmer med zombies är Dawn of the dead (den nya) och Zombieland. Jag älskar dem verkligen! Dawn of the dead var en av de första filmerna jag började se efter att min period av att vara rädd för ALLT och knappt kunna se filmer tillåtna från 11 år. Jag tyckte att den var jättebra och kom på mig själv med att faktiskt titta på den för att kunna somna. Hur sjukt är inte det? Hur som helst så är det en bra film, jag är oerhört svag för filmer där olika människor tvingas tillsammans och behöver samarbeta trots olikheter för att överleva ihop. Det är fantastiskt. Zombieland gillar jag mycket för charmen, att den är härligt rolig och att karaktärerna, alla faktiskt, är otroligt genomtänkta och bra, med fantastiska skådespelare i rollerna. Sedan att Jesse Eisenberg råkar vara otroligt, otroligt söt också gör ju inte det hela sämre.

The Walking Dead är lite samma sak, jag gillar att det är massa människor som tvingas ihop och måste leva under extrema förhållanden. Jag har dock bara sett två avsnitt än så länge, så jag vet inte riktigt hur allt kommer bli, men jag gillar verkligen det jag sett hittills! Den är typiskt inte jättelik resten av zombiegrejerna som finns ute nu heller, vilket verkligen är positivt.

Nu väntar jag bara på att Erik ska komma ut ur duschen så vi kan se nästa avsnitt. Pepp!







The Walking Dead



Bildkälla

1 kommentar:

  1. Jag blev så besviken på The Walking Dead. Trodde att den skulle kännas läskigare än vad den var.

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!