fredag 8 april 2011

Isägg och solglasögon

 Idag är det fredag! Fredagar är väldigt fina tycker jag. Då mår man alltid lite sådär extra bra i kroppen, även om man inte har egentligen någonting planerat så känns det alltid som att de här lediga dagarna kommer vara stjärnfyllda. Jag tror dock att helgen kommer bli väldigt fin, för imorgon ska jag och Erik gå på Stockholms kulturnatt tillsammans med underbara Christine som jag inte träffat på flera, flera evigheter känns det som, och Martin som jag visserligen träffade igår, men som det alltid är roligt att hänga med! Jag är ju kulturfreak och älskar att gå på museum, tyvärr så blir det inte av så ofta. Nu dock! Nu ska vi gå på det mesta som verkar roligt och jag tror verkligen att det kommer bli en fin kväll. Jag har aldrig varit på kulturnatt förut!

Idag har varit en härlig dag, för det började med att jag vaknade pigg och bara kände i kroppen att jag mådde bra. Jag gick upp lite tidigare än vad jag behövde och bara tog mig tiden att sminka mig lite extra, fixa håret och äta en mysig frukost tillsammans med Erik. Sedan skulle vi båda iväg på föreläsningar, och när vi gick till bussen var det varmt och skönt ute, och jag hade till och med solglasögon för första gången i år! Hur fantastiskt blir inte livet då?

Skolan idag bjöd på grupparbete på förmiddagen, sedan när vi hade lunch och rast kom vi ut från datorsalen och tänkte sitta i det fina vädret lite innan lektionen började... Men då hade såklart solen försvunnit och det ösregnade. Sjutton också! Vi fick snällt sitta inne med vårt fika istället. Så kan det bli. Sedan hade vi dock en rolig kemilektion där vi fick leka med isägg. Jag och Filip lyckades borra hål i vårt, sedan hällde vi salt, bakpulver och karamellfärg i vilket gjorde att vi fick ett halvsmält litet grönfärgat ägg som när vi sågade itu det hade fått värsta saltgrottan. Häftigt! Det är så bra att få tips på så enkla, roliga och fascinerande saker man kan göra med barnen i skolan!

Nu är dock skoldagen över, solen är framme igen och här hemma ska vi laga potatismos och kassler! Sedan blir det självklart lite fredagsmys bara för att riktigt toppa av den här fina dagen. Åh livet, vad fint!




Fina Team Jonas-solglasögon i solen på Lidingö!



















Vårt fina isägg! Ser dock kanske mer ut som diamantskallen i Indiana Jontes 4...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!