måndag 2 maj 2011

Behöver bli peppad igen

Den senaste tiden har jag varit så fruktansvärt dålig på att träna och på att äta nyttigt. Dels har det varit så mycket annat så att det helt enkelt blivit svårt att träna för jag har verkligen inte haft tid, men sedan har jag heller inte riktigt haft lust - det har liksom känts som att det där träningspasset och ombyte och dusch osv bara tar så mycket tid jag inte har och egentligen vill jag bara slappa.

Har också varit otroligt fuskig med min "diet" och tjuvätit onyttigt socker i veckorna. Inte bra alls! Jag har bara helt tappat stinget, det känns som att det inte spelar någon roll vad jag gör för jag går ändå inte ner i vikt och jag kommer säkert aldrig göra det heller. Det är superjobbigt. Jag är ju verkligen inte nöjd som jag är nu, men jag har verkligen helt tappat stinget - jag orkar bara inte mer.

Jag skulle tro att jag behöver något nytt att göra, kanske faktiskt börja gå ut och springa eller något annat som varierar mot wii fit plus och det jag tränar där, men det tar ju nästan ännu mer tid. Det är så jobbigt när man bara känner att kroppen inte orkar, både psykiskt och fysiskt. Jag är bara så trött, tror förkylningen jag hade för några veckor sedan fortfarande ligger kvar och förstör lite för mig.

Eller så är det kanske bara lathet. Kan ju vara det också.

1 kommentar:

  1. Mitt tips är att tänka i etapper. "Orkar jag sätta på mig träningskläderna?" Svaret är oftast ja. "Orkar jag träna i fem minuter?" Ja. "Orkar jag fem minuter till?" Osv osv. När man tänker på hela proceduren kan det verka jobbigt och tidskrävande, men delar man upp det lite blir det lättare att det blir av!

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!