söndag 29 maj 2011

Det här går ju bra!

Jobb hela dagen igår vilket var härligt, fantastisk arbetsdag, fantastiska arbetskamrater och fantastiska gäster, trots ett väder som kanske inte var exemplariskt! Idag ser det ut att bli lite likadant, molnigt och halvvarmt, men vad gör det? På med extra kläder bara! Igår stod jag vid flygande elefanterna hela dagen, precis som min första arbetsdag, så idag får vi se vad det blir! Kanske elefanterna igen eller något helt annat. På ett sätt vore det roligt med något nytt, men det är också skönt att stå vid elefanterna eftersom jag nu verkligen känner mig hemma där och vet hur allt fungerar! Idag ska det nog i alla fall bli lättare att ta sig till jobbet, igår krånglade ju en del pga Stockholm marathon. Egentligen borde jag inte påverkats så mycket eftersom jag åkte så pass tidigt, men såklart måste bussen jag skulle åkt med inte komma/vara ordentligt sen, trots att jag såg att den bussen innan skulle gått som vanligt! Vi var flera som väntade, men tillslut gav jag upp och sprang till tunnelbanan istället och tog mig till centralen för att åka spårvagn. Tur vid sådana här tillfällen att jag sover hos Erik där det finns fler valmöjligheter, att sitta fast på Lidingö eller i Ropsten hade nog inte varit lika lätt!


Idag är det tydligen en lådbilsparad eller något liknande, men det ska nog inte påverka mig. Hoppas inte det i alla fall!

Nu gör Erik frukost till mig. Mmmmysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!