söndag 15 maj 2011

Ge mig energi till att plugga

Nu är det inte mycket veckor kvar på denna termin, tror det är ungefär 3 stycken. Under dessa 3 veckor ska jag hinna skriva fältstudieuppgift och hemtenta. Nu har jag varit rätt duktig och fältstudien är i princip klar, jag har haft tre stycken som läser igenom den, och de har alla tyckt att den nog helt klart är godkänd. Det gör lite att jag säger tack och hej och lägger undan den.

Men så har vi hemtentan kvar. Och det är en av de värsta hemtentorna någonsin. Vi måste skriva om en lektion vi planerar att hålla i naturvetenskap, och sedan beskriva hur vi går till väga men framförallt, förklara teorin bakom det vi undervisar om. Detta gör mig lite mörkrädd eftersom det i litteraturen vi fått inte alls finns speciellt jättemycket teori, utan mer bara lek. Jag tror jag ska försöka få tag på en högstadiebok eller något, eftersom de förklarar ganska bra men då måste jag hitta ett bibliotek som har några sådana att låna ut. Min vfu-skola går ju inte att hoppas på, eftersom det är för yngre åldrar.

Egentligen borde jag suttit i helgen och skrivit men jag har bara verkligen inte haft lust alls. Jag och Erik har haft mysdagar, igår så satt vi verkligen bara och gjorde ingenting förutom tittade på ESC, och idag har vi spelat quidditch och sedan sovit middag. Så vill man ha det!

Snart börjar jag jobba också, och då blir det ännu mindre tid. Gud vad jag verkligen måste komma igång den här veckan! Kan ingen sparka mig i baken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!