måndag 23 maj 2011

Första arbetsdagen!

Igår jobbade jag första dagen på Gröna Lund, vilket verkligen lever upp till sin kampanj om att vara världens roligaste sommarjobb. Det var verkligen sjukt roligt! Förutom att Gröna Lund har trevliga chefer och medarbetare så man känner att man nästan var man än vänder sig har någon att prata med, är det bara underbart att möta alla härliga gäster. Jag tycker verkligen att det var en fantastisk dag, tiden bara flög förbi. Jag jobbade från 12.00 och slutade 20.00, men det kändes verkligen som bara kanske 2 timmar. Jag stod vid Flygande elefanterna hela dagen, och det var härligt roligt! Jag ser verkligen fram emot, och längtar efter helgen. Då jobbar jag både lördag och söndag, och det kommer säkert bli jätteroligt igen! Frågan är var jag hamnar då, om det blir elefanterna igen eller om det kanske blir tuff tuff, eller något helt annat, denna gång!

Annars har jag idag varit i skolan hela dagen och det var ju en mindre rolig dag, i alla fall eftermiddagen som bara gjorde mig irriterad, seg och trött. Sedan hade vi dock stickis, och Frida försökte lära mig att sticka! Det gick inte så bra... Men jag lyckades lite i alla fall!

Denna vecka blir alltså lektioner torsdag, fredag och sedan har jag jobb lördag och söndag. Imorgon ska jag plugga och sedan blir jag, Erik och Miran intervjuade om Quidditch-SM 2011 i radio. På onsdag ska jag gå på musikal som eleverna i min praktiklass har satt upp och sedan blir det mer tentaskrivande. Jag har jobbat på rätt bra med tentan i helgen så jag hoppas att jag snart är klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!