lördag 14 maj 2011

Men vad ska ungdomarna göra?

Som om min ilska över gårdagen inte var nog, var jag tvungen att vakna till något som gjorde mig ännu mer förbannad. Jag kollade igenom mina youtube-videos och såg att videon med Justin Bieber-fans hade fått mycket mer views än vad jag hade trott. Nyfiken på hur folk hittat till denna video klickade jag mig in på statistisk, där jag ser att min video har länkats i en krönika på nyheter24 om Justin Bieber-fans. Jag tänker att det måste ju skrivas något intressant, läser, och blir bara förbannad.

Quetzala Blanco skriver alltså om att hon tycker att dessa fans, unga tjejer, är dumma i huvudet som gör detta. Direkt citat är bland annat detta
"Den här generationen ska väl vara upptagen med att dricka smuggelsprit, testa cannabis i en park, försöka öppna upp någon inkörsport, tjuvröka, snatta smink och bli av med oskulden med nåt jävla ras och göra annat som man ska ångra resten av sitt liv och berätta för sina barnbarn."

Vidare fortsätter hon med att skriva om att detta inte är bra och att tjejerna borde skaffa sig ett liv. Och det gör mig bara så jävla arg.

Jag är inget fan av Justin Bieber, jag har nog aldrig lyssnat på hans musik, men jag är ett fan av annan musik, jag har andra idoler, förebilder och liknande och jag känner igen mig i de här tjejerna. Jag tycker det här häftigt när fans come together, oavsett vad de är fans till, och umgås, har roligt, och kämpar för det som de tycker är viktigt.

Jag förstår inte hur en vuxen människa kan sitta och skriva något sådant här idiotiskt, som att det skulle vara bättre om ungdomar tar droger och snattar och gör annat otyg, istället för att samlas över idoler och lyssna på musik. Jag förstår verkligen inte. Det finns inget vettigt i att skriva något sådant, jag tycker det är sjukt respektlöst och det gör mig jävligt förbannad att min video, där jag ändå uttryckligen skrivit i min beskrivning att jag tycker att det är fint, används till en sådan här skitkrönika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!