söndag 29 maj 2011

Killar kan också välja en rosa elefant

I helgen när jag jobbat har jag mest stått vid flygande elefanterna på Gröna Lund. Superroligt, spännande och helt fantastiskt!

Det bästa ögonblicket under helgen måste dock ändå vara när vi tog emot en omgång folk i karusellen, kön bestod av både små barn, föräldrar och ungdomar. Några äldre killar, kanske i 14-årsåldern stod och pratade högt om att de var tvungen att ta en grön elefant, för "de var väl inga tjejer heller". Efter i kön stod en pappa med en son och det märktes ganska direkt att sonen, tveksam efter vad de "tuffa" killarna sa började dra sig mot en grön elefant istället för en rosa. Då säger pappan plötsligt
"Ska du inte ha en rosa? Det är inget fel! Du får välja vilken färg du vill och vilken du tycker bäst om, killar kan också ha rosa elefanter! Det är absolut inget fel."

Jag tyckte att det bara var så fantastiskt! Ville nästan låta dem åka tre gratisåk bara för det, så fint att stå upp för att man faktiskt får välja vilken färg man vill och att det inte spelar någon som helst roll!

Tummen upp!

1 kommentar:

  1. aaah vad fint! :D som när vi var i sälen på deras shop och en mamma bara "men joel (eller vad han nu hette, kille på typ 8-10 år iaf) om du vill HA en rosa tröja så KÖP en rosa tröja!" och inte på "suck jag vill gå nu"-sättet utan på "välj den färgen DU vill ha, inte den som din bror säger"-sättet. det gjorde hela min dag <3

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!