torsdag 19 maj 2011

När paniken bara sprider sig

Idag har jag haft en fin dag. Vi har varit på IKEA, jag och Erik tillsammans med mamma och Hanna. Vi köpte inte så mycket, det blev två stolar till balkongen och sedan lite mer skålar och batterier. Mamma och Hanna handlade betydligt mer, så vi kände oss duktiga. Vi fikade för 25 kronor också, alla 4. Älska IKEA! Vi åt dock ingen lunch där, utan istället åkte vi hem till Lidingö där vi lastade in saker från Tystberga som de haft med sig, och IKEA-sakerna såklart. Sedan bestämde vi oss för att åka till Willys och handla för att sedan laga lunch hemma. Vi handlade massa gott (tack mamma som bjöd!) och nu är skåp och frys fulla. Vi lagade gott kött med klyftpotatis och sallad till lunch, om nom nom! Jag och Erik hade egentligen tänkt äta ordentlig middag också men vi orkar bara inte det! Istället blir det nog lite varma mackor. Mamma såg även till att min garderob blev städad och att vardagsrummet också blev lite ompysslat och fint. Det är bra ibland att ha någon som städar åt en alltså!

Nu är jag trött och nöjd med dagen, men jag är ändå stressad över att det inte alls är lång tid kvar på terminen och alltså inte alls lång tid kvar tills min hemtenta ska vara inlämnad. Just nu famlar jag verkligen i mörkret (ironiskt, eftersom min hemtenta handlar om ljus) och vet inte alls vad jag ska skriva, hur jag ska lägga upp det och vad jag ens ska ha med. Panik, verkligen! Man ska skriva 6 sidor och som det ser ut nu är jag nästan uppe i 2, men det är inte alls så bra som det låter eftersom mycket bara är så fruktansvärt dåligt och säkert inte kan användas. Jag måste verkligen försöka få upp en bra struktur, men kanske framförallt behöver jag diskutera med någon annan i klassen om hur man egentligen ska göra. Det är tillåtet och uppmuntrat i hemtentainstruktionerna, så jag hoppas bara att det finns någon annan i klassen som vill bolla idéer med mig!

Just nu har jag alltså lite panik. Vill inte behöva sitta och tokskriva kvällen innan inlämning, vill bara vara klar snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!