fredag 9 december 2011

En sockerbagare här bor i staden...

Jag har en bakdag idag, tillsammans med Erik. För en gångs skull är vi båda lediga. Jag blev sugen på att prova på att baka "andra bullar" efter att min kompis Ellinor hade med sig till ett seminarium och bjöd på. Det är saffransbullar med kanel, äpple och mandelmassa. Jag tror inte ens att jag behöver skriva att det är mums filibabba jättegott??!
För en som jag, som tycker lussebullar är lite halvtrist och avskyr russin, så är detta bara den mest fantastiska ersättning som finns. Vidare ska vi också baka mjuk pepparkaka och en fredagspizza innan vi sätter stopp på ugnen för den här veckan. Imorgon blir det julfika, strax efter en julmarknad här på Lidingö.

Saffransbullar

1 kommentar:

  1. Lät gott, kan du inte lägga upp receptet på bullarna? :)

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!