torsdag 22 december 2011

Nu kan det få bli jul!

Idag var jag på stan och köpte de sista av julklapparna medan mamma satt hos frisören och lyxade till det med sådär klippning-färgning-pillad i håret innan julafton. Orättvist! Jag tyckte att jag kunde få bli sådär tvättad och att någon typ masserar ens hårbotten... För jag vill inte klippa mig mer.

Jag har varit i massa olika affärer och hittat det sista, och har även hunnit med att sitta en bra stund på biblioteket och läsa Björn Hellberg - Den vita döden medan jag väntade på att mamma skulle bli klar. Hade tänkt sitta på ett café också men Nyköping var helt FULLT av ungdomar som slutat skolan idag och fikade överallt. Så det fick bli biblioteket.

I morse upptäckte vi även att min beiga jacka har gått sönder. Jag grät (typ) eftersom min andra jacka är röd, och jag ska ha rosa klänningar på nyår och julbal = omatchningen från helvetet. Men som tur var hittade vi en fin jacka på rea jag fick av mamma i tidig julklapp. Tack mamma!

Dessutom är det hål i mina jeans. Känns ju lagom kul, då vi lappade dem för bara någon månad sedan. Ska dock tvinga mamma att försöka lappa dem igen, detta är mitt favoritpar och jag vill inte slänga dem, då lägger jag mig nog seriöst ner på golvet och gråter.

Snart är det dock dags för tandläkarbesök för mig, så vi måste in till stan igen (vänta tre timmar tyckte vi var onödigt...). Jag hoppas på inga hål och beröm om fin tandborstning. Sen ska vi hem och göra och julgodis!

Blondin i juletider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!