onsdag 7 december 2011

För sista gången!

Nu lade jag in en ansökan om studiemedel för 2012. Det är mina sista terminer på lärarutbildningen och det känns helt sjukt, så galet, fantastiskt, och nej, jag måste nog upprepa mig, sjukt att det bara är ett år kvar på utbildningen. Om ett år kommer jag att anses "redo" och ska då kunna jobba med yrket jag redan älskar. Jag känner mig nöjd, glad att jag klarat mig igenom år av studier och vill nu bara kämpa sista biten in i mål och klara av det som jag ska klara av. Jag vill bli en bra lärare, och jag vill lyckas med detta mål!

Nu kanske jag ändå måste plugga lite extra eller liknande, kanske finns det inga jobb, men nu tänker jag försöka se allting positivt och bara längta tills den här tiden nästa år, då jag kommer att vara så nära målet - att ha gått ut lärarutbildningen!

Bild från en av de första kurserna på lärarutbildningen!

1 kommentar:

  1. Det sista året kommer gå fort, tro mig. Jag är där nu, om 5 veckor ungefär tar jag examen och det är lite svårt att förstå att jag faktiskt är lärare :)

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!