tisdag 27 december 2011

Tisdagsfika!

Igår hittade jag ett recept på kakor som jag sökt väldigt länge, och idag var dagen att få prova på att baka dem! Det är chocolate chip cookies, och jag hittade dem här. Som blogginlägget med receptet berättar så hade även denna person sökt ett recept liknande de goda kakor man kan köpa på typ 7/11 (och jag tycker de är som de man kan köpa på vissa fik och på Coop också) och dessa skulle vara liknande.

Jag kunde inte motstå att prova, och kakorna blev just klara! De blev verkligen goda och receptet var superbra, jag kan verkligen rekommendera om ni nu ska prova, att låta kakorna svalna innan ni försöker flytta dem från plåten och bakplåtspappret. Jag råkade med den första plåten flytta dem lite för snabbt och fick panik av att inte kakorna lossnade från pappret... Övriga plåtar fick svalna ordentligt och då blev de helt okej, knapriga, sega, saftiga och chokladiga! MUMS.

Lyckade kakor!

1 kommentar:

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!