onsdag 14 december 2011

När blir det jullov?

Jag har praktik just nu, och det märks verkligen att julen börjar närma sig för barnen är otroligt sega, orkar nästan ingenting och sitter mest och gäspar sig genom lektionerna. Jag känner att det börjar smitta av sig. Jag har aldrig varit så trött som jag varit den här veckan. Både måndag och tisdag har jag gått hem och sovit efter praktiken, och även idag har jag slumrat lite. Nu har jag dessutom både mensvärk och migränliknande huvudvärk, så det är inte så himla kul med mitt liv just nu.

Dessutom måste jag egentligen ringa banken och bråka om pengar (lång historia så drar inte den nu) men det klarar jag verkligen inte nu. Är så trött, har så ont, blir så irriterad på att jag är trött och har ont och inte orkar någonting att jag har så nära till tårarna varje sekund, känns det som.

Två dagar praktik har jag kvar, sen har vi ett seminarium, och sen är det faktiskt jullov. Visserligen ska det skrivas klart en hemtenta, men jag är i alla fall en bit på väg, ska försöka skriva lite mer i helgen, men jag tänker ta jullov i alla fall. Intensivt skrivande i helgen kanske kan göra att jag enbart behöver redigera lite småsaker. Tentan ska inte vara inlämnad förrän 9 januari så det är gott om tid.

På måndag åker jag hem till min familj. Jag längtar! Jag älskar julen och allt med det, ska nog blogga längre om vad julen betyder för mig när jag orkar.

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!