tisdag 6 december 2011

Ödets ironi

Jag har varit uppe tidigt idag, för vi hade basgruppsdag vilket var intressant och mysigt, vi var bara tre personer där och vi spenderade tiden med att prata med samordaren om yrkesetiska dilemman som hon hade tagit fram. Det var lärorikt. spännande och roligt! Diskussionerna svävade även in på genusperspektiv och roller i skolvärlden, och det tycker jag alltid är extra intressant att höra. Hur man ska sluta se flickor och pojkar på olika sätt och tvinga in dem i roller om hur de beter sig, och hur litteraturen de läser kan se olika ut var något vi fastnade på (nähä, började du diskutera litteratur, det kan jag inte tänka mig??? säger nog alla som känner mig.) Hur som helst blev det en kort dag och redan innan 11 var jag hemma igen.

Sedan dess har jag glidit runt, lagat lunch, redigerat vlogg med Erik och nu när Erik gick till skolan är jag fruktansvärt uttråkad. Tänkte att jag då lika gärna kan göra något nyttigt, och tänkte börja med hemtentan vi har.

Men då fungerar inte kurshemsidan! Och det gör att jag inte ser vilka kapiteltitlar jag ska ha med i hemtentan, och då kan jag ju inte börja. Ve och fasa, världen! Varför vill du inte att jag ska få vara en duktig student som börjar med allt i god tid och således slipper sitta ett helt jullov?

Nu fick jag dessutom min första reklam-kommentar på bloggen, under mitt inlägg om lördagskvällen. Din blogg är säkert väldigt intressant, men jag vet inte om jag vill ha kommentarer om att jag ska läsa dina inlägg om våldtäkt på ett blogginlägg där jag bloggar om chokladkaka... Lite för reklam-igt för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!