söndag 11 december 2011

Julmarknad och fika!

Igår var det lördag, då gick jag, Erik och Anna på julmarknad i Lidingö centrum, vilket var lite finare och lite bättre, som man bara kan vänta sig av Lidingö! Vi skulle se Lucia-kören uppträda och blev lite besvikna när de bara sjöng ungefär två låtar, men de var ju fina i alla fall. Vi köpte även lite julklappar, hittade några perfekta saker, och pepparkakor från skolklasser som sparar pengar till skolresor.

När vi frös gick vi hem, och då menar jag verkligen gick, vi brukar ta bussen eftersom det är rätt långt hem från Lidingö centrum, men nu skulle vi få vänta i 20 minuter och det var kallt, så vi gick. Bra med motion, även om vi var ganska trötta när vi kom hem till lägenheten. Där plockade vi i alla fall fram fint fika och hade en mysig fikastund!

Fikabordet

Ljusstakar och jag

Anna lekte superhjälte med filten

Mjuk pepparkaka jag bakat

Äta gigantisk pepparkaka!
Idag är det tredje advent och vi firar det med att tvätta. Eller jag tvättar, Erik skriver uppsats. Det väntar en vecka med VFU så jag ska ta det så lugnt jag kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!